miércoles, 30 de enero de 2019

TECNOLOXÍA NA AULA

Actualmente vivimos na sociedade da información, onde o coñecemento é poder. A aparición das novas tecnoloxías supón cambios, en gran parte, tecnolóxicos. 
Isto implica, a nivel educativo, unha transformación nos espazos da transmisión da información. A aparición de novos sistemas na clase conleva unha adaptación bidireccional (e a formación de docentes neste ámbito). Porén, hoxe en día son métodos necesarios para que os nenos e as nenas aprendan de forma sinxela e activa, de forma adecuada ao contexto no que viven.

Unha destas innovacións é a PDI, considerada polo noso grupo como medio educativo fundamental na actualidade. É, polo tanto, que o noso proxecto se baseará nelas.
A continuación, explicarei brevemente as razóns da súa elección.



As PDI (Pizarras Dixitais Interactivas) son uns instrumentos tecnolóxicos que progresivamente se están a integrar nas aulas. O seu uso (para fins educativos) ten un amplo valor e concede múltiples vantaxes.
Entre outros, permite o aumento da eficiencia e eficacia, é aplicable a todas as etapas educativas, é flexible e fácil, e facilita un acercamento das TIC ao alumnado con discapacidades.

Está formada por un ordenador, un videoproxector e un dispositivo (fixo ou móbil) controlador dun punteiro, que serve como ratón e lápiz sobre ela. 



Imagen relacionada
Fonte: http://pizarrasdigitalesgrupo4.blogspot.com/2012/11/


Todos os seus usos e funcións están claramente explicados no Programa para el manejo de las pizarras interactivas Hitachi Starboard FX-DUO 77. Guía del Usuario.

As pizarras Starboard son un claro e perfecto exemplo de PDI. Son de gran utilidade na aula, xa que permiten a existencia dun ambiente máis colaborativo, produtivo e dinámico. Permite traballar ata a 3 estudantes e que haxa 6 puntos táctiles á vez. Pódese configurar o grosor e a cor do material escollido (un bolígrafo, un subliñador, un lapis ou unha goma, entre outros) para debuxar, escribir e borrar ou seleccionar, rotar e cambiar o tamaño de obxectos, etc. 

Imagen relacionada
Fonte: https://www.digitalavmagazine.com/2014/05/21/hitachi-starboard-fx-pizarras-digitales-interactivas-para-aulas-y-salas-de-reunion/


Nas páxinas asociadas á consulta de proxectos sobre a PDI, foime de gran interese un programa chamado Extreme Collaboration

Neste enlace podedes atopar unha explicación moi clara e precisa (moi útil para xente que non ten amplos coñecementos sobre programación ou informática) de Marta Cervera sobre como programar actividades interactivas na aula a través dos teléfonos dos nenos/as.

As actividades que se poden realizar con este programa son moi útiles e variadas para o noso proxecto sobre as Intelixencias Múltiples. Unha idea que se me ocurriu grazas a Extreme Collaboration foi a de programar unha tarefa na que o alumnado, para desenvolver a súa intelixencia naturalista, debe facer unha saída a un parque próximo e facer fotos das plantas propostas anteriormente pola plataforma do xogo. Ao rematar, deberán enviar as súas fotos desde o teléfono e, de forma automática, aparecerán na PDI da aula. Así poderase verificar se identificaron correctamente as plantas.

Esta é unha maneira sinxela e eficaz para que os nenos e as nenas aprendan ao aire libre e, á vez, que lles sexa de interese e que lles motive. 🌿🔍
Alba González Rodríguez


Porén, non son todo vantaxes. A PDI require de formación didáctica tecnolóxica e dunha infraestrutura adecuada. Pero, sobre todo, é un material MOI caro.💸

Outro dos enlaces que me gustou moito foi a PDI de baixo coste.

Neste artículo vénsenos a decir que, con simplemente 60 euros, podemos facer pola nosa conta unha PDI utilizando mandos Wii, un adaptador Bluetooth e os materiais necesarios para crear un punteiro infravermello.
O programa gratuito que permite a sincronización chámase Wiimote Whiteboard. Así é como se constrúe unha PDI economicamente con case a mesma eficacia que a comprada. 

Na miña opinión, este sistema é unha alta vantaxe no ámbito escolar. Isto débese a que moitos centros educativos non se poden permitir un custo tan grande en materiais ou recursos. Pero grazas a Wiimote Whiteboard, poden crear PDI de forma sinxela e sen invertir tantos cartos. 
Así facilitan a transmisión de información ao alumnado, sobre todo visualmente.👀

Resultado de imagen de wiimote whiteboard
Fonte: http://seminarprojecttopics.blogspot.com/2012/10/wiimote-whiteboard.html




Por: Inés Fernández Prieto

1 comentario:

TOCA DICIR ADEUS

A  creación deste blog concienciounos, tanto a min como ás miñas compañeiras, sobre a importancia das intelixencias múltiples e a necesidade...